Kierownik: Agnieszka Gilbert

tel. 15 864 83 08

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pokój nr 13 - Parter

Do zadań Wydziału należy w szczególności:
1. prowadzenie całości spraw związanych ze sprzedażą, zamianą i oddaniem w wieczyste użytkowanie nieruchomości stanowiących własność Gminy osobom fizycznym i prawnym, w tym m.in.: sporządzanie wykazu nieruchomości stanowiących własność Gminy przeznaczonych do sprzedaży,
2. prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali komunalnych, w tym m.in.: sporządzanie protokołów uzgodnień dotyczących zasad oraz warunków sprzedaży lokali komunalnych,
3. prowadzenie całości spraw związanych z wykonaniem prawa pierwokupu nieruchomości,
4. prowadzenie całości spraw związanych z oddaniem w zarząd nieruchomości będących własnością Gminy, w tym wydawanie decyzji w sprawach :
1) ustanowienia trwałego zarządu,
2) wygaśnięcia trwałego zarządu,
3) przekazania trwałego zarządu między jednostkami organizacyjnymi,
4) ustalania opłat z tytułu trwałego zarządu,
5. zapewnienie wyceny nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości,
6. ewidencjonowanie nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości,
7. regulacja stanów prawnych ogródków działkowych,
8. prowadzenie rejestru dochodów budżetowych z zakresu pracy Wydziału,
9. kontrola gospodarowania mieniem Gminy, będącym we władaniu gminnych jednostek organizacyjnych,
10. opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza w sprawach należących do właściwości Wydziału
11. prowadzenie i wydawanie decyzji w zakresie rozgraniczeń nieruchomości,
12. zlecanie, nadzorowanie i odbiór prac geodezyjnych, kartograficznych i urządzeniowo – rolnych,
13. analiza, przygotowanie i obsługa podsystemów informatycznych w zakresie ewidencji gruntów stanowiących własność Gminy,
14. prowadzenie rejestru reklam i spraw związanych z umieszczaniem reklam na nieruchomościach stanowiących mienie komunalne z wyłączeniem objętych ustawą o drogach publicznych.

W zakresie spraw lokalowych:
1. prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz budynkami w zakresie opracowywania programów gospodarowania komunalnym zasobem mieszkaniowym oraz zasad polityki czynszowej w tych zasobach,
2. prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalami mieszkalnymi i użytkowymi, w zakresie najmu, w tym zarządzanie komunalnym zasobem lokali socjalnych,
3. przekazywanie komunalnych zasobów lokalowych do zarządzania zarządcom nieruchomości,
4. nadzór nad komunalnymi zasobami mieszkaniowymi w zakresie właściwego stanu technicznego, sanitarnego, utrzymania porządków wokół budynków, wykonywania obowiązków najemcy i wynajmującego,
5. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji zasobów mieszkaniowych,
6. współpraca z zarządami nieruchomości wspólnych, wynikająca z ustaw,
7. zabezpieczanie mieszkań dla osób pozbawionych mieszkań w wyniku klęsk żywiołowych lub pożaru,
8. przygotowywanie rocznych planów remontów kapitalnych i bieżących lokali stanowiących mieszkaniowy zasób gminy Staszów,
9. prowadzenie bieżącej ewidencji wniosków wpływających do Urzędu o przydział lokalu mieszkalnego,
10. prowadzenie rejestru osób zakwalifikowanych do przydziału lokalu mieszkalnego,
11. przygotowywanie informacji i sprawozdań z zakresu swojego działania,

W zakresie rolnictwa:
1. wykonywanie zadań związanych z ochroną zdrowia zwierząt i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt
2. prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa,
3. prowadzenie należących do gminy spraw z zakresu rolnictwa i gospodarki leśnej,
4. koordynacja działań w zakresie gospodarki nasiennej,
5. współdziałanie z inspekcją ochrony roślin i nasiennictwa w zakresie zapewnienia wymogów fitosanitarnych i przestrzennych plantacji nasiennych i szkółkarskich,
6. współdziałanie ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji pojawienia się chwastów, chorób i szkodników w uprawach i nasadzeniach,
7. koordynacja materiału hodowlanego zwierząt, zapewnienie właściwej organizacji kontrolowanego rozpłodu, współpraca ze służbą weterynaryjną i inseminacyjną, nadzór nad warunkami zoohigienicznymi chowu i hodowli, realizowanie programu pomocy dla gospodarstw rolnych dotkniętych klęską żywiołową, wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznawanej za agresywną,
8. współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej,
9. współdziałanie ze służbami inwestycyjnymi w zakresie planowania i realizacji inwestycji technicznych i produkcyjnych w rolnictwie,
10. współpraca z instytucjami zajmującymi się doradztwem rolniczym, organizowanie szkoleń dlarolników, doradztwo w zakresie przystosowywania gospodarstw rolnych do produkcji żywności metodami ekologicznymi,
11. wspieranie rozwoju agroturystyki,
12. organizowanie i opracowywanie niezbędnych informacji z zakresu spisów rolnych, szacunków plonów i zbiorów głównych ziemiopłodów w gospodarce indywidualnej,
13. pomoc dla rolników w organizowaniu się w grupy producentów rolnych i ich związki,
14. wydawanie zaświadczeń o stażu pracy w rolnictwie,
15. opiniowanie podań złożonych przez właścicieli lasów lub użytkowników o przyznanie dotacji z budżetu państwa na całkowite lub częściowe pokrycie kosztów zalesienia gruntów,
16. pisemne zawiadomienie właścicieli lasów o wyłożeniu projektu uproszczonego planu urządzania lasów do publicznego wglądu,
17. opiniowanie podań złożonych przez właścicieli lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa o nieodpłatne udostępnienie przez Nadleśnictwo sadzonek drzew i krzewów leśnych na ponowne prowadzenie upraw leśnych,
18. przygotowywanie projektów opinii w sprawie rocznych planów łowieckich sporządzanych przez dzierżawców obwodów łowieckich,
19. przygotowywanie projektów opinii w sprawie wydzierżawienia obwodów łowieckich; prowadzenie rejestru obwodów łowieckich,
20. sprawy związane z mediacją w przypadku rozbieżności stanowisk przy szacowaniu szkód łowieckich dla polubownego rozstrzygania sporu,
21. współdziałanie z zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny z dzierżawcami,
22. przekazywanie informacji dotyczących programów mających na celu rozwój obszarów wiejskich,
23. organizowanie spotkań z instytucjami zajmującymi się funduszami europejskimi współpraca z Agencjami (ARiMR, KOWR),
24. współpraca z Wydziałem Promocji, Informatyki, Kultury i Sportu w zakresie promocji walorów turystycznych obszarów wiejskich,
25. prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
26. współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich przy współpracy z Wydziałem Promocji, Informatyki, Kultury i Sportu.

W zakresie nadzoru właścicielskiego:
1. kompletowanie uchwał zgromadzenia wspólników i walnych zgromadzeń akcjonariuszy,
2. prowadzenie dokumentacji organizacyjnej spółek (statuty, umowy spółek, regulaminy zarządów, regulaminy rad nadzorczych),
3. sprawdzanie pod względem formalnym przedłożonych przez zarząd dokumentów niezbędnych do odbycia zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia,
4. utrzymywanie bieżących kontaktów z zarządami i radami nadzorczymi spółek,
5. przekazania kompletu dokumentów będących przedmiotem zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia Burmistrzowi lub Zastępcy Burmistrza,
6. przygotowywanie pełnomocnictwa dla osoby reprezentującej Gminę, w sytuacji gdy Burmistrz nie może uczestniczyć w zgromadzeniu wspólników lub walnym zgromadzeniu,
7. prowadzenie bieżącego wykazu przedstawicieli Gminy Staszów powołanych do organów spółek wraz z pełnioną przez nich funkcją oraz okresami trwania kadencji,
8. wykonywanie zadań Zespołu Obsługi Inwestora,
9. sprawowanie nadzoru właścicielskiego zostanie określone w odrębnym zarządzeniu.

W strukturze Wydziału ustanawia się stanowisko Zastępcy Kierownika, który w ramach udzielonych upoważnień, będzie nadzorował i odpowiadał za sprawy związane m.in. z gospodarką nieruchomościami i geodezji tj.:
1. prowadzenie spraw związanych z oddaniem w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę,
2. aktualizację opłat rocznych z tytuł użytkowania wieczystego,
3. prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem gruntów Gminy, w tym m.in.:
1) zawieranie umów dzierżawy,
2) prowadzenie spraw sądowych odnośnie windykacji w przypadku braku możliwości egzekucji należności,”
4. ustalanie opłat adiacenckich,
5. prowadzenie w całości spraw związanych z :
1) nabywaniem nieruchomości w drodze umowy na własność lub w użytkowanie wieczyste,
2) nabywaniem nieruchomości w drodze wywłaszczenia na realizację celów publicznych,
3) nieruchomościami, które stają się własnością Gminy na skutek zrzeczenia się lub są przyjmowane na własność Gminy na podstawie innych tytułów prawnych,
4) nabywaniem nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych,
6. wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości,
7. regulowanie stanów prawnych nieruchomości, w tym m.in.:
1) przygotowanie dokumentacji do uzyskania decyzji komunalizacyjnej,
2) zakładanie Ksiąg Wieczystych dla nieruchomości Gminy,
8. dokonywanie wycen zbywanych nieruchomości, których wartość wzrosła w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
9. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
10. prowadzenie ewidencji nazw ulic i placów oraz nadawanie nieruchomościom numeracji porządkowej,
11. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem i naliczaniem renty planistycznej oraz sporządzanie projektów decyzji w tej sprawie,
12. aktualizacja bazy danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
13. dokonywanie w systemie informatycznym, w programie RESPONS  przypisów i odpisów dochodów budżetowych z tytułu dzierżawy, najmu, bezumownego użytkowania, wieczystego użytkowania oraz kosztów eksploatacyjnych wynikających z umów najmu.

Wydziałem kieruje Kierownik Wydziału.