Kierownik: Mirosława Wieczorek
tel. 15 864 83 29
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
pokój nr 204 - II piętro
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:
- prowadzenie rejestracji stanu cywilnego poprzez sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
- wydawanie wypisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego,
- przyjmowanie pisemnych zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - ślub konkordatowy,
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
- przyjmowanie oświadczeń o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka,
- przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- przyjmowanie oświadczeń o zmianie imion dziecka,
- wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego dotyczących :
- sprostowania oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego,
- odtworzenia treści aktu,
- wpisania zagranicznego aktu do polskich ksiąg,
- uzupełnienia treści aktu,
- skrócenia terminu jednego miesiąca wyczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,
- sporządzanie wniosków o nadanie medali 50 - lecia pożycia małżeńskiego oraz organizowanie uroczystości z tym związanych,
- wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk oraz ustalanie brzmienia i pisowni imion i nazwisk,
- występowanie o nadawanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce,
- wprowadzanie do rejestru PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia,
- występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadku sprostowania daty urodzenia lub zmiany płci,
- wprowadzanie do rejestru PESEL danych o wymeldowaniu w związku ze zgonem osób posiadających numer PESEL,
- aktualizacja, na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, w rejestrze PESEL danych odnośnie stanu cywilnego, zawartego małżeństwa czy zgonu osoby posiadającej numer PESEL dla której nie sporządzono polskiego aktu stanu cywilnego.
W zakresie spraw obywatelskich:
- dokonywania zameldowań i wymeldowań na pobyt stały oraz na pobyt czasowy,
- prowadzenie zbiorów meldunkowych,
- prowadzenia zbioru danych osobowych PESEL,
- prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie przygotowania decyzji meldunkowych,
- udostępniania danych ze zbiorów meldunkowych,
- wprowadzania danych dotyczących wydanych dowodów osobistych do zbioru danych osobowych PESEL,
- prowadzenia Centralnego Rejestru Wyborców,
- wydawania dowodów osobistych,
- zakładania kopert osobowych i prowadzenie ich archiwum,
- prowadzenia ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
- pośredniczenia w przyjęciu wniosku o nadanie numeru PESEL dla osoby obowiązanej na podstawie innych przepisów do posiadania numeru PESEL,
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o repatriacji.
Urzędem Stanu Cywilnego kieruje Kierownik.