Kierownik - Grzegorz Klimek

tel. 15 864 83 49

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pokój nr 214 - II piętro

Z-ca kierownika - Lidia Złotnik

tel 15 864 83 320

Do zadań Wydziału w zakresie inwestycji należy w szczególności:
1. podejmowanie działań zmierzających do ustalenia celowości danej inwestycji w celu podjęcia przez organy gminy decyzji o przystąpieniu do jej realizacji,
2. przygotowywanie materiałów wyjściowych do projektów inwestycyjnych, kompletowanie dokumentacji techniczno-ekonomicznej, w tym m.in.
1) przygotowanie materiałów do załatwiania spraw prawnych,
2) przygotowanie wniosku o wydanie warunków zabudowy wspólnie z Wydziałem GNR,
3) zlecanie projektowania i nadzór nad jego realizacją,
4) odbiór dokumentacji technicznej i jej weryfikacja,
5) wykonywanie kosztorysów inwestorskich,
6) przygotowywanie wniosków o uzyskanie pozwolenia na budowę,
7) przygotowywanie materiałów do prowadzenia postępowań w trybie ustawy prawo zamówień publicznych związanych z inwestycją,
8) zlecanie robót wykonawcy inwestycji,
9) reprezentowanie inwestora na budowie.
3. opracowywanie harmonogramów dla poszczególnych przedsięwzięć inwestycyjnych wraz z planami rzeczowo-finansowymi,
4. przygotowywanie założeń do kosztorysów inwestorskich oraz weryfikacja kosztorysów ofertowych,
5. nadzór i koordynacja realizacji inwestycji,
1) przekazywanie placu budowy,
2) nadzór nad realizacją inwestycji, weryfikacja przedmiotów robót i kosztorysów,
3) prowadzenie rejestru zaawansowania pod względem rzeczowym i finansowym,
4) potwierdzanie protokołów przerobowych oraz faktur,
5) potwierdzanie odbioru końcowego i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie,
6) przekazywanie obiektów użytkownikom,
6. rozliczanie inwestycji zakończonych,
7. wspieranie techniczne i formalne w zakresie prowadzenia remontów obiektów gminnych oraz obiektów stanowiących własność jednostek organizacyjnych gminy,
8. prowadzenie sprawozdawczości związanej z inwestycjami,
9. podejmowanie działań w sprawach dotyczących rozbiórki budynków stanowiących mienie komunalne i nie nadających się do dalszego użytkowania,
10. opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach należących do właściwości Wydziału,
11. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 grudnia 2008 roku o partnerstwie publiczno-prywatnym.

W strukturze Wydziału Inwestycji i Planowania Przestrzennego wyodrębnia się Referat Planowania Przestrzennego.
Do zadań Referatu Planowania Przestrzennego należy:
1. koordynacja i obsługa działań związanych ze sporządzaniem gminnych aktów planowania przestrzennego zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym m.in. planu ogólnego gminy, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian;
2. analiza zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy oraz przedkładanie wyników tych analiz radzie gminy;
3. przygotowywanie analiz dotyczących zasadności przystąpienia do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami planu ogólnego/studium;
4. przygotowywanie projektów uchwał z zakresu referatu planowania przestrzennego;
5. współdziałanie z jednostkami administracji rządowej i samorządowej w dziedzinie planowania przestrzennego;
6. wprowadzanie ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego województwa i zadań rządowych ujętych w programach zawierających zadania rządowe do planów miejscowych;
7. prowadzenie rejestru uchwał w sprawie uchwalenia lub zmiany planu ogólnego gminy/studium, planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
8. wprowadzanie i aktualizacja danych do rejestru urbanistycznego z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego;
9. opiniowanie projektów planów ogólnych gmin sąsiednich albo projektów planów miejscowych;
10. opiniowanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa;
11. obsługa Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej;
12. prowadzenie procedury administracyjnej związanej z wydawaniem decyzji:
1) o warunkach zabudowy lub jej zmiany,
2) o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego lub jej zmiany,
3) o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu,
4) w sprawie wstrzymania użytkowania terenu oraz przywrócenia poprzedniego sposobu zagospodarowania,
5) o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy,
6) o wygaśnięciu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
13. prowadzenie rejestrów wydanych decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym;
14. wydawanie wypisów i wyrysów z planu ogólnego (studium) lub planów miejscowych;
15. wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działki w planie ogólnym lub miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, położenia działki na obszarze rewitalizacji (wyznaczonym zgodnie z ustawą o rewitalizacji), położenia działki na terenie Specjalnej Strefy Rewitalizacji albo postanowień o odmowie wydania takiego zaświadczenia;
16. wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
17. wydawanie postanowień opiniujących wstępny projekt podziału nieruchomości;
18. opiniowanie zgodności projektów decyzji, zamierzeń i raportów wynikających m.in. z ustawy Prawo ochrony środowiska, Prawo wodne, Prawo geologiczne i górnicze, o odpadach, o ochronie przyrody, o ochronie gruntów rolnych i leśnych z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
19. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu planowania przestrzennego;
20. tworzenie, prowadzenie, aktualizacja i udostępnianie zbiorów danych przestrzennych;
21. wykonywanie zadań Zespołu Obsługi Inwestora;
22. wykonywanie zadań Zespołu ds. Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.

Referatem kieruje Z-ca Kierownika Wydziału.

Wydziałem kieruje Kierownik Wydziału.